Monday, August 8, 2016

Ridiculous Amounts of Rain... And Loving It! 土砂降り

Date: 8/8/2016
Place: Inuyama, Aichi
Companion: Elder Gubbay

日付: 2016年8月8日
赴任地: 愛知県犬山市
同僚: グベイ長老


On Tuesday, we went to the Yoshida family's house and taught a lesson.
They fed us a grand amount of ice creams, puddings with fruit, roll
cakes and cookies and then when we didn't have room to stuff down the
cream puffs they decided to send them home with us. Oh yeah. The
appointment went splendidly and the Spirit was there. 

They are such an incredible couple! Please pray for them. 

火曜日は、吉田家族のお宅へ伺って、レッスンをしました。アイスクリームとプリンにフルーツ、ロールケーキにクッキーを頂き、もうお腹がいっぱいでこれ以上食べられなかったので、シュークリームをお土産に包んでくださいました。
 レッスンもとてもうまくいき、とても御霊を強く感じました。とっても素晴らしいご夫妻で、皆さんも彼らのためにお祈りしてあげてくださいね。

After the appointment we stepped outside into
the blazing hot sun and road a little ways off to make some phone
calls. It was a HOT day in Gifu and there were few, if any clouds in
the sky. While we were making calls, suddenly clouds happened. Like A
LOT. Then just as suddenly, rain happened. Like, A LOT MORE. It was
raining extremely hard so we figured it would just be one of those
freak rainstorms and it would end in a couple minutes. So we waited 5
mins and it kept raining. So we waited 10 mins and it kept going. We
couldn't wait to dendo (missionary work) any longer so we just put our Book of Mormons
in plastic bags for protection and headed out into it! We biked up the
mountain to Kakamigahara and the torrential downpour continued to
increase! That is easily the most water I have ever seen fall from the
sky! Every now and then the sky would just shut off and the water
would stop and the asphalt would just start steaming like crazy! Big
clouds of white steam would start to rise off of the road until the
rain came back.
It was way cool to be up in the mountains of Gifu out on a forest
road, getting dumped on by ridiculous amounts of water. The ride back
home was pretty dangerous and my brakes apparently don't really work
when they get wet so that was a mild problem but we had fun and made
it home nonetheless. The deluge continued for the rest of the day, to
the point where it shut down every train coming out of Nagoya. So
pretty much all of Aichi was in chaos and general confusion reigned at
every train station. It was insane! 

アポの後、このめちゃくちゃ強い日差しの中を、ちょっといったところで、電話をかけるために止まりました。この日は、雲もほとんど無い、とても暑い日でした。そして電話で話をしていると、急に雲がモクモク出てきて、いきなり大雨が降ってきました。まあすぐ止むだろうと5分待ちましたが、全く止む様子もなく、10分たっても全く止む様子はなし。しょうがないので、モルモン書をべちゃべちゃにならないようにビニール袋に入れて、伝道活動へと再び駆り出す事にしました。各務原の大きな坂を自転車で上るときも、ますます雨は降ってきて、こんな土砂降りは、生まれて初めてでした!たまーに雨が止むと、アスファルトから湯気が出るように、蒸気が蒸発するのが見えるんですよ。雨がまた降り出すまで、道路から蒸気が雲のようにモクモク出てくるんです。岐阜の山の林道で出くわした、面白い経験でした。帰りはかなり危険だったんですが、雨が降ると私の自転車のブレーキがきかなくなるという事を発見し、まあそれは小さなトラブルという事で、楽しみながら、何とか家に帰ってこれました。土砂降りはその後も続き、何と名古屋から出る電車は全部止まってしまうほどで、愛知県全体がかなりの大混乱でした。全くもってクレイジーな日でした。

We had South America FHE that night so we hopped on a train (our line was still running,
fortunately) and headed up to Imawatari, where Alice picked us up and
took us to the Kuratomi family's house. Alice, Danilo, Bruno, Julia,
Daniele, Cintia and her kids came and my companion taught them an
awesome lesson in Portuguese. Then we ate Greek food (also my
companions idea, IT WAS AWESOME). It was a good, soggy day!

その晩は、南米人の家庭の夕べがあって、私たちの電車の線はまだ走っていたので、それに乗って今渡まで行き、アリスさんにそこから倉富家まで車で連れて行ってもらいました。アリスさん、ダニロさん、ブルーノさん、ジュリアさん、ダニエルさん、シンシアさんに彼女の子供たちが来てくれて、私の同僚が、ポルトガル語で素晴らしいレッスンをしてくれました。同僚が提案してくれたギリシャ料理(美味しかったです!)を食べ、全くもってビチャビチャずぶ濡れのいい1日でした。

Sorry I don't have a ton of time left to write now but I'll just go
over the highlights of the week!

I GOT A PACKAGE FROM MY FAMILY! It was amazing! They sent me these rad
sushi socks and supplied elder Gubbay with Swedish Fish.
I LOVE MY FAMILY. :)

あまり時間がないので、急いで今週のハイライトを紹介しますね。

家族から、パッケージが届きました!嬉しかった〜!面白い寿司の柄の靴下が入っていて、グベイ長老にスウィーディッシュフィッシュのお菓子も入っていました。家族が大好きです!
Rockin'em at the castle! I LOVE THESE SOCKS. Thanks Mom and Maile :)
お城に行った時に履きました。これいい結構好きかも〜!お母さん、マイリ、ありがとう

On Saturday we went to Yokkaichi for specialized training. I got to
meet a lot of old friends out there! It was especially good to see
Elder Hansen!

土曜日は四日市で、特別なトレイニングがあり、古い友達何人かに会えました。特に久しぶりにハンセン長老に会えて、良かったです!

Elder Gubbay, Elder Hansen and me
グベイ長老、ハンセン長老と私

Then we watched The Mormon Show, which is the touring missionary band
here and MAN THEY'RE GOOD. I miss music so so much.

Then today we went to Inuyama Castle (the locals claim it to be the oldest,
nonreplica castle in Japan).
I love our district :)

Have a great week!
Love y'all!
フォースと共にあれ〜 (May the Force be with you)

Elder Johnson

それからモルモンショーを見ました。モルモンショーとは、宣教師達で結成されたミュージックグループで、いろんなところにツアーに行くんだそうです。すごく上手でしたよ〜!ああ〜音楽が恋しいです。

今日は、ディストリクトの仲間と一緒に、犬山城に行ってきました。地元の人によると、日本で一番古いお城なんだそうです。ディストリクトのみんなが大好きです!

じゃあ皆んなもいい一週間を!
大好きだよ〜!

ジョンソン長老より




The District! Inuyama-Ichinomiya-Fukutoku ディストリクトのみんな 犬山、一宮と福徳

The view from the castle (north east)
お城からの眺め (北東)

(South) (南)



Best-looking human alive. Meet Elder Clark Kent!
美男子 クラーク・ケント長老!
Momotaro tribute? (Local folktales character) + disrespectful pigeon droppings
桃太郎の一族?に、失礼な鳩のフン


This is a video he sent last month but this will give you idea what it's like to go to Kakamigahara. :)
これは先月送られてきたビデオですが、これを見ると各務原に行くのがどんなかよく分かります。


No comments:

Post a Comment