Monday, July 11, 2016

Going Back for Thirds 3回目!

Date: 7/11/2016
Place: Inuyama City, Aichi Pref.
Companion: Elder Gubbay

日付:2016年7月11日
赴任地:愛知県犬山市
同僚:グベイ長老

This week was insane!
Sorry I don't have a ton of time to write so it might be a little
shortens down.

On Monday I got to see my grandparents, aunt, uncle and cousins!! It
was my first time meeting my cousins in ten years so they've gotten a
bit taller. I was able to meet Hiroki and Nijiho but Fuuka was busy
that night. It was so good to get to see them all! I Love my family!
That was easily the highlight of the week.

今週はクレイジーな週でした。時間がないので、簡潔に書きますね。

月曜日は祖父母、叔父、叔母、いとこ達に会えました。いとこ達とは10年ぶりの再会だったので、みんな背が伸びて大きくなっていました。いとこの海輝君と虹帆ちゃんに会えましたが、風花さんは忙しくて来れませんでした。みんなに会えて、本当に嬉しかったです。私は家族が大好きです!これは今週のハイライトイベントとなりました。


Grandma, me, Elder Gubbay, Kevin, Grandpa, Uncle Hirokazu, Hiroki and Nijiho (front)
(左前ー左後ろ、右後ろー右前)おばあちゃん、私、グベイ長老、ケビン、おじいちゃん、宏和叔父さん、海輝と虹帆

Then on Tuesday we had trainers training down in Meito. I got to see a
lot of old missionaries for the last time before they go home! So many
of my dear friends are finishing their missions, it's really sad.

Then on Wednesday I got to go to Fukutoku with Elder DeSpain! I love
our Zone Leaders! We had a great time and I got to meet some family
friends while there in Fukutoku. 

火曜日は、名東でトレーナーのためのトレーニングがありました。来週で帰還してしまう、友達宣教師に最後に一目会うことができました。とても仲の良かった友達が帰還してしまうのは、とっても寂しいです。

水曜日、デスペイン長老と交換だったので、福徳へ行きました。ここのゾーンリーダーは最高です!私の母の友達家族にも会えて、とっても楽しかったです。
Visiting family friends in Fukutoku 福徳で母の友達家族を訪問



It was really great getting to work
with Elder DeSpain and the Shimai. For some reason everything always
works better when you have Shimai! Inuyama really needs Shimai. 

デスペイン長老や姉妹達と一緒に働けて、良かったです。何故か姉妹達がいると、全てがスムーズに行くんですよ。犬山にも姉妹宣教師がいたらいいのになぁ。
Elder DeSpain デスペイン長老と
Elder DeSpain, Sister Tsujimoto and Sister Imamiya
デスペイン長老、辻元姉妹、そして今宮姉妹

I learned a lot from Elder DeSpain and then bounced straight over to
Ichinomiya the next day to spend a day with Elder Leiendecker! We
spent most of the day hunting down the city halls in the area so we
could start going to Japanese classes but they were all on Sunday :(.
So we can't go to any of those but it's ok. We met with a way cool guy
and ate ramen and then turned in for the day.

Then on Friday I finally got to come back to Inuyama!
We went to Endo Shimai's awesome, ancient Japanese house up in the
mountains of Kawabe in Gifu and we taught a bunch of little kids
English!

デスペイン長老からたくさん学んだあと、次の日、レインデッカー長老と1日一緒に働くために、真っ直ぐそのまま一宮へ行きました。日本語を教えている市役所などを探し回ったんですが、全部クラスは日曜日。T_T 残念!でもとてもいい人に出会うことができて、一緒にラーメンを食べに行きました。その後帰ってとこに着きました。

金曜日、ようやく犬山に帰ってこれました!岐阜県の川辺町にある、素敵なアンティーク調のお宅に住んでいる遠藤姉妹のところに伺って、子供英会話のクラスを教えました!


MOAR BIKING, MOAR CASTLE, MOAR RAIN YEAH もっと自転車に乗って、もっとお城を眺めて、もっと雨

On Saturday we went to Ichinomiya for their American party! We went
with Fabio, or superstar member support, and Yasui who is one of our
Eikaiwa bros. it was awesome! The Ichinomiya people did a fantastic
job of planning the activity and ALMOST THIRTY PEOPLE CAME! It was a
huge success and a ton of fun!

Then we went home for transfers calls. And waited. And waited in tense
silence. And waited for the dreaded call. When the phone rang a nearly
died of a heart-attack but then it ended up just being Koyama Shimai,
who we read scriptures with over the phone every night. 
PHEW. 
We didn't get a transfer call! This is my first transfer without a phone call. I
BROKE MY TWO TRANSFER STREAK! I have never been able to stay in an
area for longer than two transfers until now! YEAH!! I love Inuyama
and I never want to leave!!

 土曜日は、一宮で行われたアメリカンパーティーへ行きました。いつも宣教師を助けてくださるファビオさんと、英会話の安井さんと行ってきました。すっごく良かったですよ〜!一宮の人たちが本当に良く準備してくれて、30人くらい集まったんですよ!パーティーは大成功で、とっても楽しかったです!

そしてパーティーが終わって、うちへ帰り、転勤の知らせの電話を待ちました。じーっと待ちました。シーンと静まった中で、運命の電話を待ちました。突然電話がなり、心臓が破裂するかと思うくらいビビりましたが、毎晩、電話で一緒に聖典を読んでいる、小山姉妹でした。あー、びっくりした!
ということで、今回は、転勤コールはありませんでした!転勤のお知らせの日に転勤コールが来なかったのは、私にとって、今日が初めてでした。今まで、二回ずつ同じところにいたんですが、今回その記録を打ち破りました!やったー!大好きな犬山から、一生離れたくありません!!

I love this place! この地が大好きです!

Ok on Sunday we had two people in church! One of them is Bruna's mom
and she hasn't come to sacrament before so please pray for her! Also
we had a Vietnamese kid come and we couldn't do anything but smile and
try to talk to him with google translate.

Also today I did something incredibly impulsive and bought a giant
Japanese Koto (huge wooden, stringed instrument) at a recycle shop....
Oops haha!

Love y'all!


Elder Johnson

日曜日は、求道者が二人、教会に来てくださいました!そのうちの一人は、ブルーナさんのお母さんで、今まで聖餐会には出席したことがなかったので、彼女のためにお祈りしてあげてくださいね!それからベトナム人の子が来たんですが、私たちはただニコニコしながら、グーグルトランスレートを使って話すしかすべがありませんでした。

そういえば今日、リサイクルショップへ行って、琴を衝動買いしてしまいました。しまったー!ははは

ジョンソン長老より

No comments:

Post a Comment