Sunday, October 18, 2015

It will fix itself...自然に解決していきます

Date: 10/19/2015
Place: Nonami
Companion: Elder Mahoney
日付:2015年10月19日
赴任地:名古屋市天白区野並
同僚:マホニー長老

October 12, 2015
P Day again!!! Sorry I didn't have time to email y'all today! Anyway
so we did emails super fast today and then went to the Higashiyama
zoo! The zoo was alright but hanging out with our fantastic district
was the best! We had a good time. Mihara Choro is still one of my
favorite humans :). ALSO WE GOT TO WEAR PEOPLE CLOTHES TODAY!!!! It
was my first time on my mission!! It felt so good!!
Then we went shopping and bought all of our food at APITA. Then we
dropped in on an investigator but he wasn't there. So then we housed
around! Ever since my housing experience with Elder Eadie I have
absolutely LOVED housing! And when you love housing, housing becomes
ten times more productive! Only a few of the doors we knocked on
tonight were even opened but the people we got to talk to were great!
It went super well and we made some friends tonight. We talked to this
Vietnamese guy who didn't understand Japanese so we will return with a
Vietnamese Book of Mormon and pamphlets later. I LOVE BEING A
MISSIONARY!!!!! I feel great.

2015年10月12日
休みの日!!今日はみんなにメール出せなくて、ごめんなさい!実は今日はメールをすぐに切り上げて、東山動物園へ行きました。動物園自体は大した事なかったけど、ディストリクトのみんなと一緒で最高に楽しかったです!三原長老は今でもお気に入りの人の中の一人です。それに今日は普段着を着たんですよ!!!伝道出てから普段着で外出は初めてだったかも。
その後、アピタで買い出し。求道者の家に寄ったけど、いなかったのでそのまま戸別伝道をする事に。イディー長老と一緒にやって以来、戸別伝道がすっごく好きになりました!戸別伝道が好きになると、もっと効果的に出来るようになるんですね〜、これが!数件しか玄関のドアを開けてもらえなかったけど、数人とうまく友達になれて結構手応えはあったと思います。日本語の分からないベトナム人の男性と出会ったので、後日ベトナム語のモルモン書とパンフレットを持って訪問する予定です。宣教師って本当にいいですね!

Higashiyama Koen (park) 東山公園

October 15, 2015
Well I got sick today so we're stuck in the apartment. Elder Mahoney
is getting stir crazy haha! This week hasn't seen a whole lot of
dendo. We were inspired by the Gunnersons (couple missionaries in
Meito) to clean up our lives. So we attempted to deep clean the
apartment! Didn't get it quite as clean as we had hoped but it's so
much better than it was. It's easier to feel the spirit when things
are clean. Also we had a lunch appointment with the Ichihashis! Sister
Ichihashi is a fantastic cook.

2015年10月15日
  今日は私が風邪をひいてしまい、一日中アパートにいました。マホニー長老は外に出たくてウズウズしてました。ハハハ という事で今週はあまりよく伝道出来ませんでした。名東に赴任しているガナーソン夫婦に見習って家の掃除をじっくりとすることにしました。思っていたより綺麗にはなりませんでしたが、それでも前よりはずっとマシなりました。家を綺麗にしていると、聖霊も感じやすくなります。
  お昼に市橋家でランチをよばれました。市橋姉妹はとっても料理が上手なんですよ。

October 17, 2015
Holy Cow life is crazy and I have no time to write so this will be
quick! Ok so I started out the day feeling kinda sick and down but
then when we started working I started feeling great! In the words of
Wise Elder Eadie, "If you're ever feeling down, trunky, unfocused or
anything all you have to do is start working and it will fix itself."
He's right! We dendoed hard and the things went much better.
Today we attempted to have our first jam session. Not a single person
came haha! I guess we didn't invite well enough or something. So
afterwards we went and visited Ito Kyodai and Robert! Robert will be
confirmed tomorrow!
I GOT A PACKAGE TODAYYYYYY!!!!!! YES I'M SO EXCITED!!! It was great to
get a package. My wonderful mother knit me a pair of wool socks for
the winter!! Also she sent a lot of other great stuff that I now don't
have time to write about.

2015年10月17日
  今日は時間がないので、ササッと書きますね。今朝はまだあまり本調子ではなく、あまり具合が良くなくて気分もちょっとダウン気味だったんですが、伝道し始めるとだんだん元気になっていきました。イディー長老の知恵の言葉を借りて言うと、「もしなんとなくやる気が出なかったり、ホームシックやネガティブな考えになった時の一番の特効薬は、とにかく働く事。そうする事によって、そういった問題は自然と解決してしまう」のだそうです。正しくその通り!一生懸命伝道していたら、段々と物事が自然と上手くいった一日でした。
  今日は初めてのジャムセッション。人っこ一人来ませんでした。ハハハ 人の集め方が甘かったのかなぁ。という事で、伊藤兄弟とロバートを訪問しに行きました。ロバートは明日バプテスマの確認を受けるんですよ!
  今日、小包が届きましたーー!!すっごい嬉しかったです!お母さんが冬様にウールの靴下を編んでくれました!他にも色々入っていましたが、今日のところはこれまで!

jungle adventures with our friend Shoki! He likes airsoft guns and showed us where to find Kabutomushi larvae
友達のしょうき君とジャングルアドベンチャー!しょうき君はエアソフトガンが好きで、カブトムシの幼虫が何処にあるか教えてくれました。

I always wanted to serve a Machete mission and I totally got to for a little bit!
ずっとジャングルで伝道するのが夢でした。ちょっとの間だけその夢が叶いました!

I love being a missionary so so much! It has already changed my life
in countless ways and I've only been out here for a couple months! It
really is one of the best things you can do for yourself and for
others. Love and miss you all! Have a great week!

Elder Johnson

  宣教師って本当にいいですね!ここへ来てからまだ数ヶ月しかたっていないけど、ここでの伝道経験はすでに私の人生を大きく変えてくれました!本当に自分や他の人のためになりますよ。みんな、大好きだよ!良い一週間を!

ジョンソン長老より






No comments:

Post a Comment