Monday, May 30, 2016

I'M TRAINING :)

Date: 5/30/2016
Place: Inuyama City
Companion: Elder Sheppard

日付:2016年5月30日
赴任地:愛知県犬山市
同僚:シェパード長老






Monday , May 23 

We had district activity in Ichinomiya! We kinda just hung out at the
church and played a little bit of ping pong while we emailed. 

5月23日 (月曜日)
 今日は、一宮でディストリクトの活動がありました!教会で落ち合って、家族へのメールを書きながら、ピンポンをして遊びました。




Culture night in Fukutoku! 福徳でのカルチャーナイトのイベントにて

Tuesday , May 24 

We spent the day with Fabio! I love that guy! We went to see Koyama
Shimai, a lonely old grandma. She was way sweet! Then we went and
visited a less active but she wasn't home. Then we went to Xio
Nishida's house. We kinda wasted a lot of time there and I felt really
bad. Then Fabio took us home. He's kinda like the missionary
babysitter sometimes. I feel really bad about today. We could have
been a lot more effective. I wanna make sure we don't have more days
like today. 

5月24日(火曜日)
 今日は、1日ファビオさんと過ごしました!彼が大好きです〜!一人住まいの小宮姉妹を訪問しました。とっても親切にしてもらいました。その後、おやすみ会員を訪問したのですが、残念ながら、家におらず、、、なので、シオ西田姉妹を訪問。ここでは、あまり何もしなかったので、時間を無駄にしてしまいました。反省。もっと効率良く時間を使おうと思ったらできたのに、、、もうこうれからは、今日みたいな日がないようにします。




Bruna and her mom! And Fabio ブルーナさんと、彼女のお母さん!そしてファビオさん。

Wednesday, May 25 

The Paulson fufu came and inspected our apartment today! I love the
Paulsons! They were so nice and were really fun! I had forgotten what
real Americans were like so it was fun to get to talk to them about
their first time eating sushi, getting used to bowing all the time and
the perpetual hunt for tortillas (every missionary is in a constant,
dire need of tacos but tortillas pretty much don't exist here). 

5月25日(水曜日)
 今日は、ポルソンご夫婦が、アパートチェックに来ました!ポルソンご夫婦が大好きです〜!とっても優しくて、楽しいご夫婦ですよ!もう普通のアメリカ人が、どんなだったかというのをすっかり忘れてしまっていました。ご夫婦の初寿司体験や、お辞儀に慣れる事とか、常にトルティアを探していることなんかをおしゃべりしました。(宣教師は、よく無性にタコスを食べたくなるんですが、タコスを作るためのトルティアがここではなかなか見つからないんです)




Thursday, May 26 

My sweet grandmother called me and said that she had a package for me
from my family in America! She delivered it to me with her own
thoughtful addition to the package, fruit juice and a little honeydew
melon. Out here in the mission, opening packages or mail of any kind
is like Christmas morning. My amazing mother sent me a bag of protein
powder (now I actually have to work out a little harder haha), several
packets of gum (my favorite kind even, she knows me well) and a new
tie! I didn't even know that I was dying for new ties until I received
this one. I LOVE IT. 

Moms are great. To everyone reading this; stop
whatever you're doing right now and go give your mom a hug and tell
her you love her. If she's far away, then send her a message right
now! DO IT NOW. If you're older and she's no longer living then say a
prayer for her. DO SOMETHING AND DO IT NOW. 

5月26日(木曜日)
 私の優しいおばあちゃんから電話があって、私のアメリカの家族からの小包が届いている、と知らせてくれました!おばあちゃんが気を使ってくれて、フルーツジュースとメロンを添えて、小包を届けてくれました。ここ、伝道地では、手紙や小包を開けるのは、まるでクリスマスのようにエキサイティングなんですよ。私の母は、プロティンパウダー(これからもうちょっと運動するようにしなければね。ははは)、ガムを数箱(私の好きなメーカーのもの。お母さんは私のことをよく分かってくれてます)、そして新しいネクタイを送ってくれました!このネクタイをもらうまで、自分がどんなに新しいネクタイに飢えていたのか気づきませんでした。
 母親って本当にいいですね!このブログを読んでくれている方々へ:今すぐ、お母さんにハグして、愛してると伝えてください。今すぐやってください!もし、お母さんが遠くに住んでいる場合は、今すぐメッセージを送ってください!後でじゃなくて、今すぐです!もしお母さんが亡くなっている場合は、お母さんのために、お祈りしてあげてください。何かをしましょう、今すぐにです!




The Ang family! And Kevin アン家族とケブン

Monday, May 30 

Transfer calls happened on Saturday!!!! Elder Sheppard is going to
Fukuroi with Elder Chin!
I'm staying here and GETTING A BEAN!! I'm going to train a new
missionary!! Also I went district leader!
I'm way scared

Also last night we met with the Ang family!
I love them so much! They're my favorite 


Sorry I'm outta time!

Love y'all!! 


Elder Johnson

5月30日(月曜日)
 土曜日に、転勤の電話がありました!!!シェパード長老は、袋井市へ転勤になり、チン長老が彼の新しい同僚になるそうです。私は犬山に残って、新米宣教師をトレーニングすることになりました。そしてディストリクト・リーダーの責任も与えられました。ちゃんと出来るか、心配です。
 昨晩は、大好きなアン家族のお宅へ、お邪魔しました!

今日も、これで時間切れです。みんな大好きだよ〜!

ジョンソン長老より

No comments:

Post a Comment