Monday, November 16, 2015

Korean Investigator!! 韓国人 求道者!!

Date: 11/16/2015
Place: Matsumoto, Nagano
Companion: Elder Hansen

日付:2015年11月16日
赴任地:長野県松本市
同僚:ハンセン長老

November 12 
We found an investigatorrrrr!!! YES YES YES I'M PUMPED! It was a
miracle! So at first we were going to go to Azumino with the Zone
Leaders but as we were boarding the train we got a phone call from the
Hospital reminding us that we were supposed to teach kids english
class there later that day. So we had to leave the train station and
go to the hospital instead of Azumino. Later we got a phone call from
the Zone Leaders who were dendoing with Manabu Kyodai and they asked
if we wanted to dendo with him later in the day. So after hospital
english class (which was super fun by the way), we went out and housed
a gaijin danchi with Brother Manabu! We housed into a former Eikaiwa
student. She was super duper friendly and we are meeting with her
again! She was way genki (happy and high spirited) and that made us happy. Then we found our
Korean lady. Oh my goodness. She is very very passionate about her
belief in the Bible and is not a fan of the idea of there being
Another Testament of Jesus Christ (The Book of Mormon). But she told
us that she was looking for a religion to join! We talked about God
and Jesus Christ and read a bunch of verses from all over the Bible
together for over 30 minutes! It was awesome! She ended up really
liking us and we really love her (she gave us some kimchi she made
this morning and it was delicious). But she said that she would like
to read the Book of Mormon if we get her a Korean copy!! So we are
meeting with her tomorrow!!! Prayers answerrrred!! I'm way stoked and
so excited that God trusts us with an investigator. 
11月12日
求道者を見つけましたぁぁぁ〜〜〜!やった、やった、やったぁぁぁーーー!!!すっごく嬉しいです!これは奇跡ですよー、ホント!その日、ゾーンリーダーと一緒に安曇野行きの電車に乗ろうとしているところに、病院から今日の子供英会話の確認の電話が、、、。という事で、安曇野はキャンセルして、病院へ向かう事に。しばらくしてゾーンリーダーから連絡が入り、今、自分達はまなぶ兄弟と一緒に伝道活動をしているが、私達も英会話が終わったら彼としないかと聞いてきました。すっごく楽しい子供英会話のクラスの後、まなぶ兄弟と外人の一杯住む団地を戸別訪問しました。偶然、昔の英会話の生徒さんの御宅を戸別訪問し、とても親切にしてもらい、また行く約束までしました。すごく明るい人で、私達の心まで明るくしてくれました。そしてついに韓国人のお宅へ、、、。彼女は聖書をとても深く信じていて、他にもイエスキリスト様の証をする本、モルモン書については受け入れられない状況でした。加入する教会を探しているという事で、30分以上聖書から色々一緒に読みました。いやぁ〜良かったですよー!結局彼女に気に入られたもようで、私達も彼女が大好きになりました。その朝作ったばかりのキムチまでいただいちゃいましたよ。韓国語のモルモン書だったら読んでみたいという事で、明日持っていく予定です。これは私達の祈りの答えです!神様が私達を信用してくださって、求道者を与えてくださるなんて、ものすっごく嬉しいです!

Azumino! 安曇野!
November 15 
Whew where did this week go!? I think time is broken out here.
Everything seems to be on fast forward. Today was my first day at
normal church in this area! The members here are way super cool. I met
tons of them today and tried to make lots of friends and then we had
shokujikai (a little  potluck get together the members have after church meeting. Missionaries love those.)! I love shokujikai because FOOOOD!! After that we planned
out our week (we should have done it a couple days ago but haven't had
time) and then we went out and visited a couple potential
investigators. We weren't feeling very good and things didn't work out
so well with them. Sad. And we passed up going to an activity with the
single adults in the area so we could visit these potential
investigators. More sad. And my good friend Seiya that I met at the
Japanese ward before my mission happened to be in town and dropped in
at that activity and I didn't get to see him!! EXTRA SAD. I got to see
him once last week at District Conference but only briefly. He's so
cool! I wish I had gotten a picture with him so you could all see his
beautiful face. Really a nice guy.
Anyway I'm super excited for this week because we have a super awesome
schedule and super organized goals and we are gonna kill it this
week!!
11月15日
あれあれ?!いつの間にかすでに日曜日に?!全てが早送りで時間が流れている感じで、多分ここでは時間は壊れてるんじゃないかと思います。今日はここに転勤してきてから初めての教会での集会でした。ここの教会員はとても親切で、沢山の人に会って、一生懸命友達作りに努めました。教会の後は、食事会でした。食事会は大好きです!何てったっていっぱい美味しいものが食べられますからね!その後今週1週間の計画を立て(本当は数日前にやるはずだったんですが、時間がなくて今日になってしまいました)求道者候補のお宅を数軒訪ねました。あまりいい感じにならず、結局ダメでした。残念。実はこのために、独身成人の活動もパスしなくてはなりませんでした。これも残念。そしてその活動には私が伝道前に日本人ワードであったせいやくんがたまたま訪問していたのでした。またまた残念。先週のディストリクトミーティングでちょっとだけ顔を合わせられただけでした。彼は本当にいい人で、あの時写真を撮っておけば良かったです。それはともかく、今週は凄いですよ〜!スケジュールもバッチリ組んだし、しっかりと目標も立てたので、頑張るぞ〜!

Long broom えの長いほうき
Oh yeah I forgot to mention! We went to zone conference this last week
and all the missionaries from the zone came! I had so so much fun and
was incredibly uplifted by the Spirit during the meeting. Afterwards
we all went to Sukiya and destroyed our stomachs with greasy Japanese
food!! I got to hang out with Elder Burns, Elder Yamada and Elder
Greydon. All of them are studs. Haha we had so much fun crashing the
Sukiya together and took a bunch of pictures! Check out the blog for
pics! This week has been a very spiritually educating and uplifting week. I
feel like I have grown through the Spirit quite a lot and I'm starting
to see some difference in my housing and OYMs. My testimony has been
strengthened that God really answers prayers and that he prepares
people to hear the truth. Most people we meet don't want to talk to us
but then there are those few who are interested in the Gospel. There
are those few who are ready to hear the truth. I know a lot more
people would be interested in hearing about how to be happy for
eternity if I was better at being a missionary but I'm trying hard and
I know I'm improving. But I know that even little, transfer three
missionaries like me who don't know what they're doing can still be
effective through the Grace of God. For example He gave us Lee san.
She has actually heard us out and listened to us. She has accepted a
Book of Mormon and told us she would read it. I know that if she does
she will get a confirmation of the Spirit if she is truly seeking for
an answer. All she has to do is want it. I know she may use her agency
and reject us but I know that I have done everything that I possibly
could have to help her. 

I'm so happy! 

Hey guys being a missionary is really fun. 

Love y'all !

Stay awesome and have a fantastic week! 

Elder Johnson
おっと、忘れるところでした!先週はゾーンカンファレンスがあって、ここのゾーンの宣教師達が全員来ました!すっごく楽しくて、とても霊的なミーティングでした。その後みんなですき家に行って、脂っこいものをお腹をこわすくらい一杯食べました。バーンズ長老と山田長老とグレイドン長老とつるんだんですが、ブログに写真を載せておきますね。今週は色々と学んで、霊的にも高まった週でした。そのおかげか、戸別訪問伝道やOYMの方もましになってきた感があります。神様が本当にお祈りに答えて下さるという事、そして人々が福音を聞く準備をして下さるという私自身の中での証を深める事が出来ました。街で出会うほとんどの人達は私達と話しすらしたがらないのですが、それでもごく少数の何人かの方が福音に興味を持ってくれます。福音を聞く準備が出来ている人達がいるのです。私がもっといい宣教師でさえあれば、この永遠に幸せでいられる方法の話をもっと沢山の人達に興味を持って聞いてもらえるのです。そのために毎日一生懸命頑張って、チョットずつですが日々進歩していっています。こんな私みたいなトランスファー3の新米宣教師でも、神の恩寵によって少しでもこの福音を広める伝道活動の役に立つ事が出来るのです。その証拠に、神様はリーさんを与えて下さいました。彼女は、私達のメッセージを聞いてくださり、モルモン書も受け取って下さいました。もし彼女が心から求めるならば、答えが得られる事を知っています。大切なのは、知りたいと思う事なんです。まあ彼女にも自由意志の選択がありますから、もちろん拒否する事は出来ます。もしそうなったとしてらとても残念ではありますが、私は自分ができる事は全てしたのでそれはそれでしょうがないと思っています。
私はとても幸せです。
宣教師って楽しいですよ。
みんな、大好きだよー!今週もみんなにとっていい1週間になりますように!
ジョンソン長老

I made good fud and now I'm out of money haha 美味しいごちそうをつくったので、もうお金がすっからかんです。ははは

No comments:

Post a Comment