Tuesday, November 10, 2015

Hello from the Japan Alps! 日本アルプスからご挨拶!

Date: 11/9/2015
Area: Matsumoto, Nagano
Companion: Elder Hansen

日付:2015年11月9日
赴任地:長野県松本市
同僚:ハンセン長老

Douki! (Same MTC group) 宣教師訓練センター時代の同期!
Transfer 3
Nagano ken, Matsumoto shi (長野県,松本市) 
IM IN THE JAPAN ALPS YEAH!! I love everything up here! My companion is
Elder Hansen (we were in the MTC together!) And we are co-senior
companions. He's awesome! He's been sick all week though so we haven't
had the chance to do a whole lot yet. We have a 4人 (4 person)
apartment with the zone leaders! OUR ZONE LEADERS ARE ELDER ANDRADE
AND ELDER TANNERRR!!!! They are fantastic missionaries and way fun to
be around! I feel super super blessed to be where I am right now. My
companion is awesome, I get to room with two of my greatest heroes and
I'm back up in the mountains where I feel like I belong. The air here
is so much cleaner and the people are way nice too. Matsumoto is
called Salt Lake's sister city. I can totally see why! We are in a
valley, the nearest mountains in the east, the main city located
towards the north end of the valley. Down town (way smaller than Salt
lake) is made of a lot of granite that looks similar to Salt Lake's
sidewalks and there is even a creek running right down through the
city! (No City Creek Mall though so far as I have discovered). The
main difference is the lack of Temple Square and Utahns haha. Anyway
today we visited a less active and he gave me a bag of Milo (Elder
Mahoney got me addicted to the stuff so I was way excited!). We went
and visited a potential investigator and I did a terrible job talking
to her haha. So far I have had to do all of the talking because Elder
Hansen lost his voice. That's ok though because that means more
practice for me!
Our apartment is a little smaller than my last but it's nice! We have
a robot toilet that I have named Ultron. Ultron is pretty cool. 
転勤3 長野県松本市
日本アルプスからでーす!ここはいい所ですよー!私の同僚は宣教師訓練センターで一緒だったハンセン長老で、2人の先輩コンビです。彼はいい人ですよ!でも彼は風邪でダウンしてしまって残念ながらあまり一緒に働く機会が今週はありませんでした。ここは4人アパートで、ゾーンリーダー達と一緒です。私達のゾーンリーダーはアンドラージ長老とタナー長老です!彼らは凄くいい宣教師で、一緒にいてとっても楽しい人達ですよ。ここに今回赴任出来たのを、すごい祝福だと感じでいます。新しい同僚は最高だし、自分のヒーロー達と一緒に住めるし、大好きな山がある地に来れました。空気は綺麗だし、ここの街の人は優しいですしね。松本はソルトレイクの姉妹都市とよばれているそうです。というのも私達は盆地に住んでいるのですが、東には山があり、街の中心街は盆地の北のほうにあります。中心街(ソルトレイクよりかなり小さいです)はソルトレイクにある歩道の様に花崗岩が使われており、なんとソルトレイクみたいに中心街の中に小さい川も流れているんですよ!(でも今の所モールは見つかっていません) まあしいて違う所といえば、テンプルスクエアとユタ人がいない事でしょうか。ハハハ 
 それはともかくとして、今日はお休み教会員の方を訪問してミロをどっさり頂きました!(マホニー長老に教えてもらってからというもの、かなりはまってしまったのですっごく嬉しかったです!) その後、求道者になる可能性のある人の所へお邪魔したんですが、私は全然うまく話が出来ず、大失敗。ハハハ  ハンセン長老は声が枯れて出なくなってしまったので、今の所、私が全部話す方を担当しています。とてもいい練習になっています!
 ここのアパートは前の所より少し狭いんですが、綺麗ですよ。ロボットトイレがあって、ウルトロンと命名しました。ウルトロンはカッコいいですよ〜。
Meeting missionaries at the Golden Clock at Nagoya Eki(train station)!
名古屋駅のゴールデンクロックで他の宣教師達と待ち合わせ!
Elder Amezquita, me, Tanner and Mitchell! アメズキタ長老、私、タナー長老とミッチェル長老
He real Elder Johnson - there are currently three elder Johnson in the mission. This one is the eldest so we call him the real elder Johnson or J1. I'm J3. Haha
これが本物のジョンソン長老です。現在名古屋伝道部には3人ジョンソン長老がいて、彼が一番長くいるので「本物のジョンソン長老」またはJ1と呼ばれています。私はJ3です。ハハ
Saying goodbye to my beloved Aussie trainer. 大好きなオジー(オーストラリア人の事をこう呼びます)トレーナーにさよならを言っている所。
Me and Elder Hansen! ハンセン長老と私!
Train ride up with the guys! 電車の道中でみんなと!
November 8, 2015
I JUST REALIZED IT'S NOVEMBER WAT?!?!
Where does the time go? I feel like it should still be August right
now. Yeah August. That sounds more like it. Anyways yesterday we did
some OYMing with Elder Tanner, who is an absolute pro at it, and we
learned a ton on how to talk to random people naturally and smoothly.
It was awesome and I learned so much! Then tonight Elder Hansen and I
went out and did a bunch of OYM and housing on our own. It was really
hard but really good! We talked to all sorts of interesting people and
got some pretty decent PIs (Potential Investigators). It was a good
experience.
ELDER BURNS AND HUNSAKER CAME AND VISITED!!! Haha we had so so much
fun! Elder Burns is the funniest person on the planet. He's also a way
good missionary. They came for District Conference (Stake conference
on a smaller scale) and stayed with us in our little apartment. Elder
Burns and I slept in the kitchen because there was no room. Also I'm
officially sick AGAIN. I haven't fully recovered for an entire
transfer now. I probably should work on that. I'm just confused. I eat
healthy and exercise. I work hard as a missionary. But maybe I don't
sleep enough. Or maybe I should stop drinking so much Milo hahaha.
Anyway
2015年11月8日
 あれ、ふと気づけば今日は11月…ええぇーーー何日?!まだ8月くらいの感覚が… 
昨日はタナー長老とOYM(誰とも構わずみんなに話しかける事)をしに出かけました。タナー長老はOYMのプロで、どうやったら誰にでも自然に話しかけられるかを教わりました。すっごくいい勉強になりました。そして今晩、ハンセン長老と一緒に自分達だけでOYMと戸別伝道しに行ってきました。凄く難しかったけど、いい経験になりました。いろんな人達と話しをして、何人か興味を持ってくれる人にも出会いました。
  バーンズ長老とハンセーカー長老が泊りに来ました!!!ハハ  すっごい楽しかったですよ〜!バーンズ長老は世界一面白い人です。彼は面白いだけじゃなくて、素晴らしい宣教師でもあるんですよ。ディストリクト カンファレンスがあったので、そのためにこの小さなアパートに泊まりに来たんですが、寝る場所がなくてバーンズ長老と私は台所の床の上で寝ました。
  また風邪をひいてしまいました!この一週間結局完治しないままとなりました。ちゃんと治さないとねぇ。食生活もきっちりとして運動もしているし、宣教師としても一生懸命働いているのにどうして治らないのか不思議です。でも寝不足なのかも。あとミロの飲み過ぎかも… ハハハ
Matsumoto 松本
Accidental picture 間違って撮っちゃった写真

No comments:

Post a Comment