Monday, November 2, 2015

TRANSFERS!!!! I'm going to the Japan Alps! 転勤!!!いざ、日本アルプスへ!

Date: 11/2/2015
Place: Nonami
Companion: Elder Mahoney

日付:2015年11月2日
赴任地: 野並
同僚:マホニー長老

Oct. 28, 2015
I really enjoyed hearing from everyone on Monday! It's so so good to
get emails from everyone and hear what's going on. You guys have no
idea how much you have helped me. I love you guys! Also I hear that
quite a few of my blog readers are from Russia and Ukraine! That's
SUPER COOL!
So here's a shoutout to my friends in Russia and Ukraine! I love you guys!

2015年10月28日
この間の月曜日は楽しんでみんなのメールを読ませてもらいました。みんながどうしてるか読むのは本当に楽しみです。みんなのメールにどれだけ助けられたことか。みんな、大好きだよー!話によるとこのブログの読者の多数はロシアとウクライナからだそうで、この場をかりてご挨拶させて頂きますね、ロシアとウクライナのお友達の皆さん、ブログを読んでくれてありがとう!大好きだよー!

Kokans (exchange) with my favorite human, THE FANTASTIC ELDER MIHARA!!! We each ate a ton at Sushiro all you can eat kaitenzushi. 私の大好きな人間、三原長老と交換!食べ放題の回転寿司スシローでバカ食い~。


I CANT BELIEVE IT'S WEDNESDAY ALREADY!!!! Man time flies so fast when
you're on a mission! Yesterday we kokaned (traded companions for a
day) with our zone leaders, Elder Schmeil and Elder Mihara. They are
both great guys and extremely good missionaries. Elder Schmeil is from
Brazil and Elder Mihara is from Hokkaido (Northern Japan). I love both
of them! Anyway I got to go to Meito with Elder Mihara and we had a
grand time. Elder Mihara is one of my favorite humans! We went to
Sushiro (All you can eat sushi) and stuffed ourselves, visited a
couple members and went to Institute class in Nagoya! It was so much
fun! We made some friends on the train, I talked to a bunch of people
at institute (I love our Institute peeps!) and we also had to go to
the clinic to get flu shots. Haha Elder Mihara is a tough guy (Pro
Soccer Goalie) but he does NOT like needles. We were joking around
with the nurses about it as he went into the Doctor's office. Myself
and all of the nurses in the little clinic about died laughing when we
heard him screaming in the Doctor's office. Then I got my shot and we
left. I forgot and did a bunch of pushups that night (They said no
exercise for a bit) so now my arm hurts a little bit. We ended up
staying up way late just talking about awesome Spiritual experiences.
Elder Mihara is one of the greatest men I have ever been privileged to
become acquainted with. He and Elder Andrade have kinda taken me under
their wings and really helped me grow a lot. I am extremely grateful.
Anyway so I was already sick with a cold when I got the flu shot (I've
been sick for the last two and a half weeks I think) and then staying
up late on top of that I think just brought me down so I'm stuck in
the apartment again today. Hopefully I will be better enough to go out
and work soon though.

もう水曜日!伝道してるときって時間がたつのがすごくはやいですねー。昨日はゾーンリーダーのシュミール長老と三原長老と交換しました。シュミール長老はブラジル出身で、三原長老は北海道出身で、私は二人共大好きです。私は三原長老と交換で名東に行き、大好きな三原長老と楽しく過ごしました。スシローへ行って沢山食べた後、教会員のお宅を数件訪問し、名古屋にあるインスティテュート(うちの教会の宗教のクラス)に出席しました。すっごく楽しかったです!電車のなかでもちょっと人と話し、インスティテュートでは沢山の人と話しをしてから(インスティテュートの生徒さん達はみんな楽しいくて大好きです)、医者へ行って風邪の予防接種をしました。三原長老はプロサッカー選手のゴールキーパーということもありとてもタフな人なんですが、実は大の注射嫌いなんだそうです。そんな話しで盛り上がりつつ、いざ三原長老が診察室へ。しばらくして三原長老の悲鳴が聞こえ、私と看護婦さん達はみーんな、大爆笑!その後私も予防接種をしてもらい、帰りました。その事をすっかり忘れて腕立て伏せを沢山してしまい(運動は控えるように言われていたのでした)、ちょっと今、腕が痛くなっちゃいました。その晩はちょっと夜更かしして霊的な経験の話しを色々しました。三原長老は今まであった人達の中で、とても素晴らしい人の中の一人で、彼と近縁になれた事を特権だと感じています。彼とアンドラージ長老は私に手を差し伸べて本当によくしてくださり、私が成長出来るように助けて下さいました。本当に感謝しています。
 話は変わって、もともと風邪をひいていたうえに予防接種をしたのと(ここ2週間半くらい風邪をひいてるんです)、夜更かしがたたって風邪が悪化してまたまたアパートで安静にしていなければいけないことに、、、早く治るといいんですが、、、


The Hoshino family (my mom's acquaintances from way back when)
星野家族(私の母の昔からの知り合い)

October 31, 2015
TRANSFER CAAAAALLLLSSS!!!!!!!!!!
This transfer call was insane!! Everyone is going everywhere! So I
woke up this morning and got ready, then I did End of Transfer
Testimony (I've been creating short vlogs on my free time). Elder
Eadie and Whited were over at our apartment and Elder Eadie got the
call first. We all gathered around and watched his face intently while
he talked with the Mission President. Then he started freaking out and
we didn't know why so we were freaking out and the apartment was
thrown into chaos! Finally the phone call ended and we found out what
is happening. Elder Eadie is going straight to Zone Leader and will
joined here in Nonami with his Airforce Academy friend, Elder
Hardcastle! What makes it even cooler is that the two of them had
joked about being companions before their missions! Haha he's ecstatic
and I'm so so happy for him! Elder Whited will finish up his training
with Elder Correa in Takabata (He's excited because he has a giant
Pokemon center in his district). Elder Mahoney is going to Toyama!
He's going to be with Elder Montoya, Elder Eadie's bean. I'M GOING TO
MATSUMOTO!! (Nagano ken) I will be with Elder Hansen (We were in the
MTC together!!) and will be in the same apartment with Elder Tanner
and Elder Andrade. So pretty much I'm being sent to the Japanese Alps
(My dream area) with some of my favorite human beings. LIFE COULD NOT
POSSIBLY BE ANY BETTER!!! Except that it's going to be really really
cold and I still haven't bought a winter coat yet... Haha I'm gonna
die. YES YES YES YES I'm going to miss Elder Mahoney and Nonami
terribly but YES MATSUMOTO YES!! Every missionary's bean area remains
close to their heart and now I see why. I love Nonami so so much I'm
really going to miss the people here. The branch members here are
incredible and I've had so many fantastic experiences here. I love
Nonami. I love Elder Mahoney. But I'm also excited for a change of
scenery. It's just a huge range of emotions that I don't know how to
deal with haha.


2015年10月31日
 転勤コーーーーール!!!
今回の転勤はすごいですよ!みんなちりちりばらばらの所へ行きます。今朝起きて支度をした後、「転勤前の最後の証」のビデオブログを収録しました。(最近、自由時間にビデオブログをはじめました)
 イディー長老とワイテッド長老もアパートに一緒にいたんですが、イディー長老に最初に連絡が、、、彼の周りに集まって、会長さんと話しをしている間みんなで彼の顔色を一生懸命観察。すると突然イディー長老の様子が一転し、それを見ていた私達もそれがなぜなのかがわからないので、もうアパート中パニックですごいことに、、、。やっと電話が終わって聞いてみると、こういうことでした。イディー長老はいきなりゾーンリーダーに昇進、空軍学校時代の友達ハードキャッスル長老と同僚になり野並に残って伝道を続けるということでした。この友達とは伝道前に同僚になれるといいねと笑いあったということで、とても嬉しそうにしていて、私もよかったなぁと思いました。ワイテッド長老は高畑でコレア長老の下でトレーニングをし(ここには大きなポケモンセンターがあると喜んでいました。)、マホニー長老は富山へ転勤。イディー長老がトレーニングした新米宣教師のモントヤ長老と同僚だそうです。私は長野県の松本に転勤です!宣教師訓練センターで同期だったハンセン長老と同僚で、タナー長老とアンドラージ長老と同じアパートです!!!夢にみた日本アルプスで、大好きな人達と一緒です。もう最高です!でもすごく寒いらしく、冬用のコートをまだかってないので、死ぬかも、、、笑
 マホニー長老と別れるのも野並を離れるのも寂しいけど、松本!やったー!!宣教師が一番最初にいった赴任地はどこであれともとても印象深いといいますが、全くその通りだと思いました。私は野並がとっても大好きで、ここの人達と別れるのはすごく寂しいです。支部のみんなはとても親切で色んな素晴らしい経験をさせてもらいました。野並が大好きです。マホニー長老も大好きです。でも新しい赴任地も楽しみです。なんかとっても複雑な気持ちです。ハハハ



Saying goodbye to our Filipinos フィリピン人たちとさよならしているところ

November 2
Quick update! I got to call my grandparents yesterday!!!! It was
fantastic! We wanted to meet one more time before I left but
unfortunately we can't. But they said that they wanted to drive all
the way up to see me!! I can't believe how awesome my grandparents
are! I love them so much. Ok I gotta go

Have a fantastic week y'all!
Love you guys!

Elder Johnson

Sent from my stinkin awesome iPad


2015年11月2日
 ちょっと近況報告です!昨日祖父母に電話しました!転勤前に最後にもう一度会いたかったんですが、予定が合わず断念。でも車で松本まではるばる会いにきてくれるといっていました。おじいちゃんとおばあちゃん、サイコー!二人とも大好きです。

では!

よい一週間を!大好きだよー!

ジョンソン長老より





No comments:

Post a Comment